Sabtu, 16 November 2013

AKU, SEKERITARI, ISTERI

'Yang, hari ni kita tak larat la nak buat apa apa. Kita demam...'

Rengek isteri gua awal awal. Gua jamah dahinya, dedor. Belakang badan nya gua touch guna telapak tangan, panas mengenggor.

Gua kalih selimut yang menyelubungi seluruh tubuh badannya. Kalih sedikit. Supaya gua dapat merenung wajahnya yang indah persis permaisuri.

Mukanya merah panas. Matanya merah berurat urat.

Gua kembali selubungkanya dengan selimut. Suhu pendingin hawa bilik gua turunkan sehingga 16 darjah celcius. Gua pun tak tahu mende gua buat. Gua pun bukan nya ahli fizik mahupun dokter yang pandai main dengan suhu tubuh manusia. Gasak la.

Pintu bilik ditutup dan gua buat pemerhatian dari tingkat atas. Seisi rumah berselerak- hari minggu, orang gaji gua cuti. Mata gua jadi sakit. Rumah perlu dikemas !

Kruk kruk kruk

Gua garu kepala tiga kali. Tak tahu nak mula dari mana. Mungkin gua boleh mulakan dengan main golf dekat Subang Empire.

3 ulasan:

dari sisi hidupku berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
dari sisi hidupku berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
dari sisi hidupku berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.