Rabu, 30 Januari 2013

JARI JANUARY

Pada gua, biar la kita merahsiakan jerih perih kisah cinta kita kepada diri sendiri. Maksud gua, tak payah la lu orang nak published sampai ke merata ceruk. Contohnya, di instagram, tuiter, fesbuk dan blog.

Gua bukan mende, takut takut kita digelar membuat fitnah. Sebabnya, kita ni kadang ke menulis ikut dan je. Menulis main sedap jari menaip je. Lagipun, kita ni bukanya penulis yang ahli- penulis yang menulis menggunakan kewarasan buah pelir.

Lu tahu, kes fitnah yang membabit kerosakan reputasi orang ni boleh disabitkan ke mahkamah. Kalau lu tak percaya, tanya Ehsan Zolkifli. Dia pelajar BLS pertama yang mengikut hemat gua, bakal dikenakan tindakan mahkamah. Cewah, gua gurau saja.

Sebenarnya, gua pun ada juga kisah cinta. Biar pun tak jadi, biar pun jerih gua rilek je. Takde gua nak meroyan kehulu kehilir, terhiling hiling di bandar Lipis atau pun makan kemuncup sorang sorang. Gua steady.

Menipu la gua tak sedih brader. Menipu. Keknya, gua takde la sampai nak published cerita gua sampai menyebabkan kekeliruan kepada orang orang membaca.

Begini la, gua nak nasihat sikit kepada adik adik yang baru belajar menaip ni. Tulisan kena eja betul betul, cerita biar sedap. Jangan cerita sekerat jalan. Jangan berat sebelah. Bagi seimbang.

Lagi satu, ko tulis mende ni, 'ak' 'ak' ? Aku tak paham sepatah haram !

1 ulasan:

FataMorgana berkata...

ehsan zolkifly? masscomm?