Ahad, 9 Disember 2012

KURANG AJAR, TIADA KOMPROMI

Semalam, waktu gua dan comrades band gua ada sound check dekat UiTM sana..

Pooo

Pooo

Poooo !!!

Gua bingkas bangun. Grrr. Ape celakanya orang tengah sound check bunyi hon bertempik ni?

Selepas menyapu punggung dari tempat duduk, gua berjalan mantap ke arah kawasan pakir berhampiran. Peh.... Rupa rupanya, sebuah Kelisa dah block kereta Myvi seorang makwe free hair.

Gua buat buat steady dan buat buat tanya.

'Ni pehal ni?'

'Kete ni la, block. Dah lama dah bang!'

Jelas seorang makwe free hair dengan muka buruk dimakan bahang tengahari.

Disebabkan makwe, gua pun ingat nak incas sikit sikit. Malu la gua sebagai pemandu yang dah habis P tak boleh nak hendel hal runcit runcit ni.

Kereta kelisa tersebut tarik hand brake dan letak 'P' pada gear auto. Pada hemat gua, hal ini patut dibawa ke tengah. Kedudukan Kelisa ni memang tak boleh diubah.

Gua mengambil inisiatif untuk membuat announcement di bahagian PA system. Pak Cik Halim yang usianya lebih kurang 50-60 sedang sibuk incas miking pada mixer gua dekati.

'Pak cik, pak cik buat pengumuman sikit. Ada kereta kena block ni.'

'Kereta mana? Kelisa Hitam ke?

'Ahah pak cik. WPP 6975'

'Ah, tu kereta pak cik. Ko ambik kunci ko gostan.'

Peh... dalam hati geram juga dengan Pak Cik Halim ni. Dah la block kertea orang, suruh gua joki pulak tu. Mana gua nak letak muka dekat makwe tadi braderrr? Tapi disebabkan dia orang tua tua, gua steady dan ambik kunci kereta dia yang tersangkut di pinggang.

'Ko jangan apa apakan kereta tu ! Aku dah dapat kunci !'

Pekik gua dari jauh sebaik melihat makwe dan geng geng makwe macam ada niat tak baik nak buat 'something' dekat kereta Pak Cik Halim.

Dengan rokok separuh isap, gua cucuh kunci kereta. Siap enjin mengaum, belum sempat gua tarik gear gostan....

SPLASSH !

Cermin hadapan kereta Pak Cik Halim kena curah kuah keropok lekor.

Gua dah jadi meradang! Gua letak P balik pada gear. Gua keluar kereta dengan hidung yang keluar asap rokok.

'Mende ni woi. Mende ni? Ko pergi curah sos tu buat mende lagi?

'Takde la bang. Orang dah tunggu lama kut. Panas la!'

'Mende dah settle ko nak panjang panjang buat mende lagi. Takde takde. Ko settle sendiri dengan Pak Cik tu! @#$%^&* betul la perempuan ni!

@#$%$#@!*&^ !

@#%^$%$^&* !

Dalam menuju perjalan nak ke PA system tu, entah ke berapa banyak gua dan makwe tu berbalas carut.

'Ko pehal tolak tolak aku ni? Aku tak touch ko, ko jangan touch aku!'

Peh, perempuan ni boleh tahan jugak gampangnya. Dia tolak gua masa nak menurun tangga. Gua punya kaki ni dah la tak elok seratus peratus lagi. Grrr

'Pak Cik, pak cik. Pak cik tengok budak perempuan ni dah buat mende ke kereta pak cik.'

'Puki!@#$ ko la ! Pak cik !@#$%6 ! Kereta block %$#@%^& ! Panas @#$%^&&* !'

Peh.... perempuan tu mengherdik dan mencarut ke pak cik Halim depan gua beb. Gua memang tak boleh ! Gua memang tak boleh ! Tangan gua dah kebas... Gua hayun penyepak...

Hiap !

Pak Cik Halim tepis tangan gua dan menolak gua rebah ke tanah.

Peh...kalau la kena penyepak letup gua tadi, memang bersepah muka makwe kurang hajar tu. Tapi sebaliknya kaki gua yang bersepah sebab jatuh tak balance tadi.

Begitulah kisahnya adik adik. Satu je gua nak pesan, walau muka lu secantik Emma Maembong sekali pun, kalau lu buat kurang hajar dengan orang tua, jaga jaga ada mata yang memerhati. Takut nanti penyepak letup hinggap dipipi.

Kurang ajar sama orang tua, TIADA KOMPROMI !

4 ulasan:

FataMorgana berkata...

serius ke weh? pak cik halim tu siapa?

Alif Amin Othman berkata...

Serius. Pak Cik Halim tu staff fasiliti UitM

FataMorgana berkata...

well done! betul cakap aaron tu, that girl patut diajar.

nisa azhar berkata...

ta ta ta tak dak pulak kali ni.. hahaha..