Isnin, 19 Mac 2012

MISS-KOMUNIKASI

Baru sebentar tadi, masa gua tengah lunch nasi kerabu sama air anggur di bilik, ada mesej masuk dalam telefon bimbit gua.

'Salam. Msg from your tutor: Class will begin next week. So no class today. And please make sure u informed dekat calssmate you'

Jadi, sebagai class rep subjek separa berat- Advance Business Law yang bertanggungjawab, gua pun forwadkan mesej tersebut kepada semua rakan sekelas secara pukal dan tergesa gesa. Hal ini menyebabkan gua menjadi havoc semasa menyuap nasi sementara tangan kiri menari nari menaip mesej.

Namun, ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan sekejap lagi. Dalam pada segala mesej tersebut sudah tersend, ada lagi yang masih bengap atau pun buat buat bengap. Contohnya mesej mesej ni:

'Ni sape?'- Bella Maskor, minah Jawa Kalang

'Kelas apa ni'- Nadirah, budak baru.

'Ni cpew?'- Izzati Mas Adaveena, atau nama pendek Evy.

Hati gua mula bara. Apa gila tak save nombor gua awal awal? Gua ni kan retis? Semua orang kenal. Semua orang berebut nak nombor gua. Gua saje je buat sombong kata gua pakai public phone. Cheeewah...

'Kalau aku yang bagi mesej, mestilah berkaitan dengan kelas law. Aku kan kelas rep. (chewaaah) Lagi satu, hari ni kelas tutorial, kelas law aja. Yang korang pergi tanya lagi buat mende? Gampaaa !'

Gua balas. Kali ni gua terkial kial nak isi air anggur dari dalam plastik ke dalam kole. 

'Jap2... nak anta msg nie kt evy ke?' Balas Evy.

'Kalau ko rasa kelas law sekali dengan aku, jangan datang pukul 2 ni. Kalau takde kaitan, please ignore. Lagi satu, save nombor aku lain kali. Jangan bagi aku hot. Chewaah! Balas gua dalam pantulan mesej yang lebih kurang marah dia punya bunyi.

Lepas tu lama juga mesej dari Evy tu nak muncul. Entah buat apa lama sangat makwe Rantau Panje ni. Balik Golok agaknya. Tapi dalam hati, gua ingat dia tengah terkial kial save no gua guna henset skrin sesentuh. Tak pun report pakwe sebab kena marah dengan gua yang garang ini. Ggrrrrr !!!

Selesai aja gua siap buang bungkusan nasi kerabu ke dalam jabir plastik yang tergantung pada engsel tingkap, ada mesej masuk dalam inbox gua. Gua saspek ni mesti dari Evy.

'Sory, evy daa xgne num nie...skg ank sdre dy y gne...'

Ta ! Ta ! Ta !

Lepas tu gua rasa macam nak nyala Surya dan siku kepala member yang tengah makan bersila atas lantai.

4 ulasan:

afzan berkata...

Ta ta ta ni bunyi ape king? ke aok nak buat bunyik fap fap fap?

Maira Junoh berkata...

"ni cpew" pn aku dah syak lain dah


ta ta ta !

FataMorgana berkata...

hahaha

Alif Amin Othman berkata...

Ta Ta Ta tu bunyi efek karate meja laju laju.