Jumaat, 6 Januari 2012

BENDE SEDAP

Bangun dari tidur dalam pukul 10 macam tu, gua termenung lama depan skrin laptop. Dada gua dub dab dub dab. Rasa macam tak kena.

Menguap gua dah lari tune. Gua rasa macam tak kena kalau tak pekena- sejenis bende sedap. Kira kira lama juga gua tak pekena benda sedap ni. Badan pun dah khakes lain macam.

Lalu gua bangun pakai baju dan terus menuju ke pasor. Dua tiga budak rumah yang tidur bergelempang depan pintu gua langkah. Badan tengah tak sedap ni tak berapa boleh dibawak bersopan sangat.

'Bang, bagi kaki ayam sekilo'

Ta ta ta!

Brader kerat kaki ayam dari badan ayam dalam keadaan yang epic.

Duit baki 30 sen dalam kocek kanan seluar jeans kerat, gua buat beli daun kesum.

* * * * *

Baru sekejap tadi gua hirup kuah bende sedap ni. Kuah yang panas menggelegak gua hirup muncung bibir pada ceper sudip.

Ta ta ta!

Gua karate sinki! Puas. Alip, ko, ko, ko, ko memang power masak gulai masam!

catitikiri: 'gulai masam' = gulai asam tempoyak. (dialek Lipis)

6 ulasan:

afham mohd berkata...

muncung bibir keh3 edam adli betei!

Alif Amin Othman berkata...

babi!

Nor atau Nad berkata...

perggghhhh!!

HR berkata...

pandainya dia masak kan.....nak!!!hehe..:P

Alif Amin Othman berkata...

kawin dulu baru dapat makan.

afzan berkata...

banyak tempoyak aok yek king