Sabtu, 24 September 2011

ENTRI DUA BUDAK MERAPOH

Oleh kerana ada member member gua yang ingin mengambil jalan pintas nak pupolar cepat, jadinya gua story la sikit sikit pasal diorang ni. Gua dah letih tau, lu orang asyik menyuruh itu dan ini. Macaa gampaa.

Baiklah, Merapoh ni terletak di hulu Kuala Lipis dan di pangkal celah kangkang Gua Musang. Kiranya, Merapoh ni terletak antara sempadan Lipis-Guo Musei. Alah, yang femes eksident time raya tu, dekat Merapoh la. Ada yang cakap slanga Lipis dan ada yang cakap Kelantan. Ada yang mengada ngada cakap Kolumpo. Contohnya, Baseri.

Baseri ni belajar lagi. Dulu time lepas SPM dia mengikut ayahnya memunggah getah ke dalam lori dan menyimen jamban belakang. Maklumlah, adik beradik Baseri ni ramai. Kalau time pagi raya semua berebut nak mandi sunat raya. Tapi, Baseri je steady tak berebut. Sebab Baseri ni tak bersunat lagi. Keh keh keh.

Lagi sorang ni namanya Azizul. Bukan Azizul Hasni ya adik adik, tapi Azizul Kubis. Nak kata gemar makan kubis tak juga. Kesian Mak Itang (tukang masak dewan makan SMK Clifford) masak gulai lemak manis kubis tak berhabis. Puncanya si Azizul ni la. Korek hidung lepas tu gentel buang dalam bekas sayur.

Azizul atau dengan lebih manja 'Jijah' ni peminat setia Liverpool. Gua tak tahu ada lagi manusia bingai yang boleh minat Liverpool macam Jijah ni. Loser tau, loser! Hah, molek sangat la ko berkawan dengan si Loser 5 Cokmar 1 tu, Ravind. Dia pun peminat Liverpool. King Konek!

Apa? Faris?

Faris gua tak kenal, Jin gua kenal. Tapi dia bukan budak Merapoh. Dia budak Telang je. Budak Telang tak market macam budak Merapoh. Keh keh keh.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

menarik tanat2..

afzan berkata...

ini gampa namanya. arsenal arsenal arsenal! (read: sokernet!)

Alif Amin Othman berkata...

ini sorang lagi king konek. Yenuwa!

tieyadora berkata...

kuang kuang kuang

tuniey berkata...

apa kemendenye ko merapu ni, dah mcm ikan kerapu :)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

gua baca saja

Bella Bell berkata...

errrr.... gua pernah pergi merapoh dulu..


okbai! ^^