Selasa, 20 September 2011

EDISI BERBAHAS

Gua perhati skrin laptop yang berdebu, berhabuk. Dengan sisa Marlboro sejuk di tangan, gua sedut dalam dalam sebelum mengetis abu dalam astray- sebiji tin koka kola.

Di badan tin itu ada tertulis, Ulangtahun 125 Tahun. Hidup koka kola!

Gua geleng kepala. Badan yang berasap sebab baru lepas main futsal dalam hujan tadi, gua pecat baju sidai di kepala katil dengan niat untuk mengeringkan. Mudah mudahan badan gua sekali baju kering di bawah kipas berspeed tinggi.

Katil yang cadarnya sedikit berkeronyok disebabkan tidur petang yang buas, gua palar. Malas gua nak kemas. Karang nak tidur balik.

Besok kelas awal pagi. Subjek serius. Cikgu gua garang orangnya.

Lusa gua kena berdebat. Harap harap gua dapat kawal emosi. Emosi jiwa berdarah pendekar.Cilake, gua malas dah nak bertumbuk time tengah berdebat. Macam yang lepas lepas.

4 ulasan:

FM berkata...

rindu pulak time kelas dulu.. dgn obami..qila... safwa.. aaron.. syawal..

afzan berkata...

propa isap malboro konon. haktuih!

Alif Amin Othman berkata...

gua kena pandaimain emosi kali ni

matrik0408 berkata...

Awak ni memang kuat bertumbuk.

meraba pun aok kuat juag. Awak raba pondan .