Jumaat, 9 September 2011

BETUL BETUL PUNYA KOLUMPO

Sejak dua menjak semak dah tak ada ni, profession gua beralih kepada membuat batas sayur dan menampal rumput karpet di halaman rumah. Yelah, dari tak berbuat apa cuti cuti ni, ada baiknya gua berpeluh membuat itu ini.

Sedang gua asyik menampal rumput karpet di laman rumah, tiba tiba gua terpana. Kalau setakat pandang makwe budak sekolah menengah main motor petang petang, gua tak heran lagi. Biasa biasa je lagi tu. Ini tidak, dengan motor plat 'C' terkini, makwe makwe kampung ni dah lain macam dah dress up nya. Dress up Kolumpo mengalahkan orang Kolumpo.

Kalau yang belah pekan Lipis tu gua tak heran la nak dress up Kolumpo pun sebab rata rata dah ada Pesbuk. Nak la juga tangkap gambar sendiri dalam tandas KFC sambil buat mulut itik. Lepas tu edit dalam henset soni. Letak lurve dekat pipi, letak tanduk syaitan dan buat muka Korea walaupun muka mengalah pada orang Asli. Lepas tu letak dalam profile picture. Terseling seling la mat rempit Kedah nak add buat belen. Ye dak?

Ha, yang jenis tu gua tak kesah. Memang dah barai. Tapi gua sedikit berkecil hati la jugaknya. Pasal makwe makwe di kampung gua ni dulunya semua stok buat isteri. Jenis pandai masak. Pakai kain batik. Tak bersekolah menengah. Kahwin awal.

Tapi sekarang semua tunggang terbalik. Dress up pun baju tak berlengan. Kalau ketiak putih tak apalah juga. Ini berkarah dengan daki. Itang! Ini gua syak tidak lain tidak bukan la sebabnya ni. Ini sebab projek kerajaan.

Rata rata penduduk kampung ni dah dapat duit compensate tanah untuk buat highway bagi orang Kelantan pergi Kolumpo dengan laju. Rata rata dah pergi Sogo beli kain baju canggih canggih.

Apalah nak jadi. Orang kampung lain yang senang, orang kampung gua yang susah.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

adoiihhh

Azim Idris berkata...

"buat muka Korea walaupun muka mengalah pada orang Asli. "

K-pop 1Malaysia?

Lawsonia berkata...

hahaha..ish2, org lipis ni..mudah terikut2..kehkehkeh

Alif Amin Othman berkata...

!@#$% punya tika leleh !!!

pfffttt!!!

FM berkata...

saya pun orang kolumpo juga =)

Alif Amin Othman berkata...

Saya tak berkira kalau FM memang dah orang Kolumpo. Padanlah.

Tapi ni orang kampung saya ni. orang yang memang kampung. Macam mana ni?

N A N a t O berkata...

vrooomm....~~
awek kechau ber-dress up kolumpo melepasi budak busat.