Ahad, 21 Ogos 2011

KERJA GUA PADA HARI INI (AHAD)

Tadi, baru tadi, gua sedang menolong mak gua menyiput kuih dan menggoreng tempeyek kacang hijau di anjung belakang rumah. Suasananya begitu redup sebab hari tak berapa nak panas, tak berapa nak hujan. Sedap sedap time buat kuih la orang kata.

Aboh gua bersandar di salah satu kerusi rotan yang terdapat di bahagian anjung itu dengan bersilang panggung, mata terpejam dan mulut ternganga ke atas.

Gua saspek abah gua sedang beryoga.

Kelentung kelentang bunyi sudip berlaga sama kuali sedikit pun tak merencatkan yoga abah. Lalu mak gua yang berasa fedap dengan bunyi kelentung kelentang mengambil keputusan untuk layan radio.

Tip!

' Klasiiiikkk.... Nasional! Klasiiikk... Nasional! Segalanya disini, menggamit memori. Klasik Nasional...'

Gua mula panas punggung. Lima minit je gua boleh bertahan. Lepas tu gua tukar ke stesen radio lain.

'Itulah aok. Kalau orang tua nak dengor radio je aok alih. Kalau lagu rok tu cepat je aok kuat ke lagi' sound abah gua sambil mata tak berbuka.

Gua buat buat sedang beryoga.

4 ulasan:

nurdalila mohamed berkata...

aku pun xtahan klasik nasional tu ~ :D

Natasya Aisya berkata...

hahaha~ku pom sama....

Penyo berkata...

bodo punye itik.bahase aok ni memang xdapat dikalohkan lagi oleh cendekiawan bahase mat kila

adek dah besar berkata...

aok nak kene karate?