Jumaat, 19 Ogos 2011

KERJA GUA PADA HARI BESOK

Besok celik celik mata aja gua dah kena sahur. Mesti kena sahur. Kalau tidak aok sayur.- Itu pesan Aboh gua sebaik memulakan bicara dalam kereta selepas opis time.

Lepas sahur gua boleh tidur balik la. Subuh tu mak gua malas nak kejut dah. Bior gasok ke dia la. Dah besor panjang pun nak berkejut semayang lagi- Itu pesan Mok Choh pada gua.

Kalau gua bagun awal sikit, dalam pukul 7 ke pukul 8 tu sedap la sikit nak buat kerja, pasal hari redup lagi. Kalau gua bangun pukul 10 nak dekat pukul 11 macam gampang la jadinya. Berjenero peluh.

Ok, tugas gua besok kena kerat kayu getah besar peha gajah. Kena ketung bagi sama saiz. Kena punggah dalam lori. Kena bawak lori sampai belakang rumah. Kena bawak turun kayu getah. Kena susun kayu getah ikut sedap mata memandang.

Lepas tu kalau aok tak letih (ayat mak gua la), tapi gua tahu memang gua kena buat jugak- gua kena tebang buluh panjang buat penggalah nyiur. Kena mesin semak tepi rumah.

Lepas tu, kena beri ayam makan. Kena beri angsa makan. Kena beri gua makan.

Yang pasal gua makan tu, gua tak tahu pukul berapa gua akan makan. Keh keh keh.

2 ulasan:

Bella Bell berkata...

lu makan masa berbuka la kan? hahaha!!~


selamat berbuka.. dan tQ sebab sudi approve fb gua :D

adek dah besar berkata...

Lu ni sapa bella?

Gua approve yang mana se?