Jumaat, 8 Julai 2011

GEMUK ITANG

Di tempat kerja gua ada rakan sekerja. Biasalah. Mana mana opis pun ada rakan sekerja. Kalau kerja sorang sorang tu bukan keja di opis namanya, tu duduk kerja dekat kebun getah.

Banyak orang banyak ragam. Yelah, macam macam fiil boleh tengok. Ada hak mudah pening kepala la, hak kuat makan la, hak kuat pau rokok la dan bermacam macam lagi karenah. Yang kuat mengumpat tu, toksah kira lah. Masing masing kuat mengumpat termasuklah gua. Sedap jugak mengumpat ni sebenarnya. Hihihi.

Ok, sebenarnya gua nak mengumpat seorang rakan sekerja. Maaf lah kalau gua jadi makcik makcik sikit. Tapi sejak gua dah bercampur dengan rakan sekerja yang rata rata dah beranak ni, selera rock gua bertukar ke selera Sharifah Aini. Ceh.

Ceritanya bergini....

Semasa gua berjalan dengan anak murid gua yang menyokong kelab picisan Liga Inggeris, Manchester United   , tiba tiba opis gua menjadi crowded tak tentu pasal. Tapi takde la sampai lekat tak boleh sorong kaki. Stakat badan gua yang masih solid dengan seluar saiz 33 boleh lagi la nak mencelah sikit sikit. Gua berjalan biasalah, mesti nak kena gengster. Tangan kena huing sana huing sini. Tiba tiba....

Pub...

' Eh?' Kakak berseluar saiz 50 menge'eh' dan terlompat kecil.

'Er, sori kak sori' gua meminta maaf lalu berjalan pantas menuju meja.

Kakak berseluar saiz 50 pandang tajam tanpa mata terkedip. Gua buat buat baca Kosmo.

Dah tau badan besar yang ko pergi duduk tengah jalan tu buat mende? Macam la aku hadap sangat ke jubo ko tu. Dah la itang!

Peristiwa itu berhenti hari itu sahaja tanpa dibawa keluar masa pejabat.

* * * *

Hari hari lain kakak berseluar saiz 50 membuat muka gampang sewaktu berselisih dengan gua. Gua pun malas dah nak senyum yang pastinya takan berbalas.

Di meja gua berkerja, belakangnya adalah laluan untuk orang lalu lalang ke pintu utama. Alah kiranya belakang kerusi gua memang hip bila time nak punch card.

Tapi ada satu misteri. Tiap kali gua buat kerja boleh kata setiap hari kerusi gua rasa macam di tolak tolak ke depan. Selalunya masa nak balik dan masa nak datang kerja kerusi gua terbatuk batuk. (biasalahlah, the first man in but the last man out).

Pada mulanya gua buat tak pada dulu. Apa la sangat bagi gua setakat kerusi terbatuk batuk ni. Tapi bila dah kena tiap tiap hari gua dah rasa perkara ini dah menjadi penyakit yang perlu dibawa berubat. Lalu gua buka fail siasatan.

* * * *

Hasil siasatan...

Tiap kali penyakit tu datang mesti si gemuk itang lalu belakang gua. Dan tiap kali lalu belakang gua, mesti penyakit kerusi datang.

Lu orang dapat agak apa 'barang' yang buat kerusi gua berpenyakit? Lu orang dapat agak?

Jawaban: JUBO.....


catitkiri: Jawab dekat komen dengan bahasa Lipis.

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ape nye deme neh mencarut , kome tak paham habuk , itang gemuk!

Mama Zara berkata...

hok gemuk itang tuh?

~~NAnA fAthIRRa~~ berkata...

ahhhh ko ni ad2 jew . .

izzah berkata...

kahkah...kim salam kat gemuk itang!!

FM berkata...

x faham...

HR berkata...

dah 2 aok wat siasatan jer laa??agak2 c gemuk itang 2 sajew kew mmg tak tersengaja??hehe...

Feeqa berkata...

hhaha, aok ni, dgn org tua pn nk carik gaduh ka?

ju berkata...

bhs lipis cemana?cm susah sgt ja

afzan berkata...

marah nampak!
tapi memang meriah kawan ngan orang yang beranak pinak ni. macam2 cerita boleh keluar. damn!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

kes kat mahkamah jalan duta tu..pun tak habis lagi walupun tipu..ni pulak macam nak ada kes lagi..hisss kata gau dalam bahasa padang tengku