Jumaat, 22 April 2011

DARI PAL KE PAL

Sungguh ! 
Gua punya mata merah berkaca,
Sejurus gua baca pusajak lu yang puitis,
Lantas,
Dengan adanya kudrat ini,
Jari gua menari nari di papan kekunci,
Ingin menyatakan perasaan terperi.

Maaflah,
Gua punyai ayat yang tak berbunga,
Persis tulisan lu.
Maaflah, 
Jika kosa katanya lari tune,
Tiada edit-an, tiada suntingan,
Gua hanya menulis terus.

penulis dan Pal

Pal,
Gua tersijap pada pagi itu,
Apa banar nya gua tertinggal henpon?
Ralat,
Di saat gua berak, gua tersesal,
Ingin sekali gua menoron diri gua sendiri,
Phui!
Maafkan gua Cheng.

Pal, 
Masih ingatkah lagi?
Lu nombor 1, Gua nombor 2,
Lu tinggi, Gua rendah,
Lu besar, Gua lebar,
Walaupun kita tak serupa, kita berbeza,
Brotherhood, itu yang sama,
Dan gua senang.

Pal,
Lu dah sembahyang?
Jangan lupa Allah, jangan lupa Muhammad,
Lu dah berubah, ke arah lebih siasah,
Tahniah.
Gua hanya mahu menyusul. 

Pal, 
Gua doakan lu hidup senang,
Capai apa yang dicita,
Ada apa yang digenggam,

Pal,
Gua buntu.

Lu dah makan?
Gua dah kenyang.
Jadinya gua mulai mengantuk.

Tapi, 
Yang pastinya,
Gua tak akan lupa,
Surya, Jawa, Tanjong Karang, dan...

Khairi Jamian,
Sebagai kawan. 

10 ulasan:

izzah berkata...

befday ,aron!
aku tau lmbt wish,at least aku wish!haha..

Khairi Jamian berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
adek dah besar berkata...

izzah: ko lambat, ko lambat!

adek dah besar berkata...

KJ: tak apalah. Gua ingat nak turun rumah lu penghujung season epl ni karang.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

nak kena carik rumah surya ,jawa ,tanjong karang..gua lalu tempat beliau bila nak balik sekinchan

adek dah besar berkata...

owh. lu orang sekinchan.

ala java jugaklah ya.

hahaha.

afzan berkata...

sekali lagi gua marathon tulis komen. esok hari gua nak tengok lu tulis pasal gua!

Fatin Myaa berkata...

gua wish bday lu, tak ada pulak macam ni kan?

adek dah besar berkata...

tin tin tin: payah betul nak handle orang senang kecik hati ni kan? hahaha

Khairi Jamian berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.