Selasa, 5 April 2011

BERGADUH

Bergaduh tu berkelahi. Berkelahi tu orang kampung gua panggil 'kelaie' je. Senang. Buat mende nak bersusah menyebut ke-la-hi. Bukan boleh kaya pun. Sungguh!

Ni zaman sekarang ni, apa cerita? Dari besar besar pekara sampai ke kecik kecik hal, semua benda nak kelaie. Kelaku kalah pada orang Libya. Sikit sikit kelaie. Asal anu sikit, kelaie, beramuk, berempas.

Nak buat esement, kelaie. Nak naik bus, kelaie. Naik kapal terbang, kelaie. Nak basuh baju guna mesin, kelaie. Nak lintas jalan, kelaie. Berebut kupon asrama, kelaie. Minyak naik, kelaie. Kawan pinjam pen drive tak pulang, kelaie. Orang pintas barisan, kelaie. Cakap, bende je hak yang tak jadi kelaienya? Semua benda jadi kelaie.

Ni yang lagi satu ni. Dah tua tua tu buat la perangai pasal sikit. Ni karang, nak mengundi kelaie. Nak buat projek dengan amoi, kelaie. Tengok porno hitam putih pun kelaie.

Fikir la sikit, yang baca surat khabar, tengok berita TB3, tengok Youtube, bukannya semua yang dah terkeluar mani. Yang dah inzal. (yang manual gua tak ambil pusing). Budak budak kecik zaman gua dulu, memang payah nak tahu benda benda yang budak sekarang tak patut tahu. Payah.

Fikir la sikit ye. Fikir. Mana hak tua kelebi tu malu sikit ke mbudak mbudak.Karang gua lempang karang, sia je.

12 ulasan:

Fatin Myaa berkata...

gua baca pun kelaie

adek dah besar berkata...

lu bila nak update entri praven?

lu nak suruh gua kelaie?

Tanpa Nama berkata...

kurang kefahaman...hehehe

adek dah besar berkata...

@anon, lu ni update tak berita terkini?

awak ni roro ya...

afzan berkata...

roro tu pororo ke? jemi memang suka layan petang2! terus jadik kelaie bila nak tukar cenel. ceh!

adek dah besar berkata...

kah kah kah...

aok dengan anok pun nak kelaie.

•myraSHJ• berkata...

tengok , aku nak ulas pun dah kelaie

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

gua betul betu tertekan..mana 3gp nya

adek dah besar berkata...

youtube dah block la der

Nor atau Nad berkata...

sikit2 kelaie
haha

Cempaka R.Minta berkata...

Assalamualaikum
his

adek dah besar berkata...

waalaikum salam.
hah, kenapanya?