Khamis, 3 Mac 2011

HENSET HILANG

Dalam hidup gua, buat masa ni ada 2 aja yang penting.
 1. Wallet
 2. Henset

Mana mana gua pergi pun akan gua kelek kemana kemari dua benda alah ini. Memang penting. Wallet untuk mengelakkan gua dituduh sebagai pelancong Eropah dan henset untuk kecemasan.

Ok, gua terlupa. Satu lagi yang penting dalam hidup gua. Makwe. Tapi yang ni memang tak boleh nak dibawa ke hulu ke hilir.

Entah macam mana, gua jadi pana sikit semalam. Pergi taruk henset bawah meja sekolah gua. Dan selepas itu gua boleh lagi pergi buat buat steady pergi makan tengah hari di gerai Mak Jawa di sebelah simpang.

Peh... gua punya lupa memang bukan main main lagi pasal henset ni. Dari pagi bawak ke petang gua boleh rilek sambil membawak ke tidur atas lantai lepas makan tengah hari. Punya steady lain macam.

Bangun bangun tidur aja, (sebab ada orang terpijak tangan gua) terus teringat henset pasal nak tengok jam pukul berapa. Ha, sekarang baru gua gelabah puyuh. Ke hulu ke hilir cari henset tak berjumpa. Panas punggung jadinya. Pemikiran gua berputar 360 darjah ke belakang.

Ok, dipendekan cerita. Gua ke gerai Mak Jawa pasal suspek gua tertinggal dekat situ. Dan jangkaan gua meleset. Mak Jawa try miskol henset gua.

'Memang ada ringging' beritahu Mak Jawa sambil pejam pejam mata.

Mak Jawa pass hensetnya ke gua. Betul, memang ada ringging.

Truuut...tuuut....

Truuuut...tuuut...

Dan gua dengar ganggang diangkat.

 'Haluu...'

Lu tahu apa yang gua dengar?





Peh... Suara aweks.

P/s: terima kasih Syafiqa. (kalau gua tak silap dengar nama dia)

13 ulasan:

DOLCEshasha berkata...

nama syafiqah ni memang femes kan? hehehe

adek dah besar berkata...

ceh...

tapi napa hang tak pakai nama syafiqah aja kan?

•myraSHJ• berkata...

keyit keyit mata kat syafikah tu tak ?

N A N a t O berkata...

kau mmg pana....adey..sib bek awek yg dpt..klu jejaka, hbis dirembat nyer..klu gadai nset awk tu dpt gak 150 ye dak?

izzah berkata...

pewiit,pewitt..awekss!!
haha

adek dah besar berkata...

gua dah ada roro, mana layan aweks aweks ni.

k,nanato: ntah, ni baru fist time jadi kat gua di uitm sah alang ni!

adek dah besar berkata...

gua, aweks aweks ni tak layan la izzah azman!

Feeqa berkata...

HAHA, kira jumpa balik ah ni ekk?

adek dah besar berkata...

uhuh... nasib baik.. peh..

Along berkata...

dari dulu samapi skng la ko nie..hahahaha...asyik tggl anset jer ko..tingat lagi mase asasi tinggl kat foodcourt..seb bek pali ade mase tuh..hahahaha

adek dah besar berkata...

peh.. budak budak ni memang sengaja kenakan aku. bukan aku terlupa.

afzan berkata...

ni citer bohong ni. pendek kata auta! ceh!

adek dah besar berkata...

aok tak percaya sudah. tanya mak jawa la.

amboi.... marathon tulis komen nampak?