Ahad, 27 Februari 2011

APA KAU PEDULI?

Apa kau peduli dengan persekitaran yang becak dan tak penah tenang?

Apa kau peduli dengan hidup yang kucar kacir dibalik tabir peperangan?

Apa kau peduli dengan hidung berhingus tak berlap habis?

Apa kau peduli dengan tingkah orang atas jenuh dengan tindasan?

Apa kau peduli dengan gerakan solo Azman Kamaludin di depan gol?

Apa kau peduli dengan nasib pengemis hamis Seksyen 2?

Apa kau buat?

Apa kau laku?

Apa kau bantu?

Senang. Kau bagi je si pengemis kecil itu makan mi goreng basah. Sekurang kurangnya biarlah dia yang merasa sendiri kenyangnya. Bukan 'orang lain'.

catitkiri: gua saja pakai 'kau'. baru dramatik sikit.

6 ulasan:

izzah berkata...

kenapa tak nasi ayam?nasi ayam cepat kenyang.

DOLCEshasha berkata...

baca blog aku abang! ada org tak puas hati dekat gua.

adek dah besar berkata...

izzah: nak bersedekah ni biarlah berpada pada.

shasa. kejap, gua cek!

unkel Ray berkata...

wah,, roger kat blog je,,,
hahaha

izzah berkata...

alah,alang2 nak bersedekah..

adek dah besar berkata...

izzah, aku sendiri pun makan megi ko tau!