Rabu, 8 Disember 2010

REBIU BOLA SEPAK PIALA AFF


dia lahir di Tanjung Karang ya Achenk


Semalam hujan lebat sampai ke Palembang. Gua, abah gua, mak gua duduk depan TV1 tengok bola. Malaysia lawan Laos. Abah gua macam biasa, seat paling mahal sekali, meniarap depan tv sambil kena urut kaki.


 

Separuh masa pertama

PRIIITTTT!!!!
Sepak mula bermula.


Minit ke 4' Amri Yahyah tanduk nipis. Satu gol buat Malaysia.

Abah: Tak lama la tu karang. Kejap lagi kena gol la.


 

Minit ke 7' penyerang Laos tanduk padu. Satu gol buat Laos.

Abah: Haa, kan abah dah kabor tadi.


 

Minit ke 14 game terlalu perlahan. Rooney Kelantan lebih suka menyepak ke langit. Mak gua tertidur atas sofa.


 

Minit ke 34' Mahali Jusali cross pass ke Kunalan. Bola terkeluar padang.

Abah: Passing lebih ke semak.


 

Minit ke 40' Amri Yahyah taping bola ke gawang Laos. 2 gol untuk Malaysia.

Abah: Hehee... (senyum nipis)


 

Separuh masa kedua

Hujan makin lebat di Palembang. Kedua dua pasukan bejeruk basah kuyup.


 

Minit ke 54' kapten Malaysia, Syafiq Rahim lebih banyak bernafas ikut mulut.

Abah: Macam hilang punca pulak dah Malaysia ni. Main slow jer.


 

Diberitakan Thailand mendahului dengan 1 gol. Abah gua mula panas punggung.

Abah: Kalau Indon kalah, tak lepas la kita ye adik?


 

Minit 70' lebih, Amirul Hadi menyumbat leret bola ke penjuru kanan gol Laos. Hasil kesilapan pertahanan mereka. 3 gol untuk Malaysia.

Abah: Gol weh kite, gol lagi. Hahaha. Dah tak menjadi dah rambut merah budak ni kene air hujan.


 

Minit ke 70' lebih juga gol oleh Rooney Kelantan. Mirip gol ke 3 malaysia, hasil tampanan tak kemas bek kiri Laos. Gol ke 4 buat Malaysia.

Abah: Sedap pulak game malam ni.


 

Hasbullah Awang lebih banyak merepek dan melalut. Asyik tersalah cakap jer. 'Malaysia 3, Laos 4'

Abah: Marah la di orang Laos cakap dia tak menyumbat gol langsung. Dah nyanyuk dah orang tua ni gamaknya.


 

Minit ke 80' diberitakan kedudukan Thailand-Indonesia seri. Penalty diperoleh Indonesia.

Abah: Bambang tu sapa?


 

Minit 90+' gol lewat permainan hasil rembatan kaki kiri pertahanan Loas. Gol sendiri. 5 gol buat Malaysia.

Abah: Lucu la aok ni. Keh keh keh. (sambil menuding telunjuk ke kaca tv)


 

Malaysia menang bergaya dengan membelasah Laos 5-1. Di tepi padang, Arsene Wenger Malaysia terjun tiruk tanda girang. Pasukan negara layak ke semi. Indon tundukan Thailand 2-1.

Trimas ya Bambang!


 

6 ulasan:

N A N a t O berkata...

terbaik la abah gua....bleh da ganti hasbullah awang yang ngarut macam si tua bangka...

afzan berkata...

gua rasa abah lu tak cakapa macam tu.
ini ayat buat sendiri nampaknya. cis!

afzan berkata...

semua dok becerita pasal habullah awang jadi komentar malam tadi. cis, gua terlepas. rasa-rasa tv1 ada buat siaran ulangan macam astro tak? (siaran berulang-ulang)

Feeqa berkata...

amri ngn amirul, dua2 fav aku dulu. haha.\

bambang pun comeyyh.

adek dah besar berkata...

abah gua memang ori.

dia siap ckap hilang pinca tu yang kome nak tergelak.
keh keh keh

adek dah besar berkata...

amirul hadi kuruih kering!