Selasa, 14 Disember 2010

KICAK!


  1. Harga petrol naik.
  2. Harga gula naik.
  3. Harga kacang soya tak naik.
  4. Harga kicap apehal pulak naik?


    Gua mula jadi terkedu dan tak percaya. Semalam beli kicap botol kecil kena dekat 4 ringgit setengah.

    Gua ingat kena tipu. Sampai bertaki baik punya dengan itu cina.

    Cong ceng cong ceng!

    Pung pang pung pang!

    Keputusanya gua malu.

    Itu baru saiz kecil punya harga. Kalau saiz besar macam mana?

    'Buat memunah duit je beli kicap ni.' Bisik gua dalam hati.

    Sekarang gua pakai kicap jenama Tesco je. Murah sikit. Baru 2 ringgit lebih.

    Sedak tak sedak lain cerita. Janji dapat makan kicap.

    Mak gua ada marah, sebab adik beradik kami makan nasi lemak Zedah pun dengan kicap.

    'Lah! Kacang soya!!!'

    Kepada adik beradik gua yang nak balik ke rumah nanti, mak gua ada pesan.

    'Datang sini kalau nak makan kicap, beli sendiri. Kalau tidak, no kicap kicap!'

    ini faveret keluarga


4 ulasan:

MINIE berkata...

haha! wehhhh..sekrang ny, kicap pon ada yang cetak rompak kot...xuba baca pper hari ni. (X

adek dah besar berkata...

ada ada...

nasib baik dekat kuala lipis tak sampai lagi..

ada quality check! keh keh keh

afzan berkata...

sebelum kicak habhal's, kicak tamin pendamping di kala makan nasi.

cis, abihla kopak poket macam ni. peminat kicak tegar ada dalam rumah keh!

adek dah besar berkata...

sebelum kicak tamin pulak, kicap tiga ekor ayam menjadi pujaann..

perghhhhh