Jumaat, 8 Oktober 2010

BERAKHIRNYA SEBUAH PERJALANAN

Sg Petani: 2009-2010

Berakhirnya sebuah penantian, berakhirnya sebuah kisah epik perjalanan seorang Aron. Apa gila tiba tiba nama gua jadi nama serupa yahudi? Phui! Sumpah bukan gua yang letak nama tu. Tak ekselen langsung! Tak Islamic! Gua ingat gua nak letak nama arab arab la sikit, Armand Yahya ke, Mahmoud Ahkmadi ke, Jose Maurinho ke, tak pun paling kuat gua pilih Nik Aziz! Cey cey cey!
Lama jugak gua duduk kata atas sana. Err maksud gua, dekat utara, dekat Sungai Petani. Ada la dekat dekat sama dengan nak menyetat enjin bot abah gua. Bila gua pikir pikir balik, stroke kehidupan gua ada juga lari tune dia. Tapi biasa la, takan gua nak jadi seperti dahulu beb, takan gua nak jiwa jiwa remaja lagi. Sekarang gua pun dah rasa macam nak dewasa dah. Dah boleh bawak mengundi orang kata. Cey cey cey!
Daripada tak pandai main gitar gua dah boleh duduk semeja dengan Slash dan S.Atan. Dari pada rambut beruban gua dah pandai rambut berkuning. Daripada seluar kecik bawah gua dah pandai pakai seluar straight cut. Daripada hensem gua jadi lagi hensem. Cey cey cey!
Herm, banyak kenangan suka duka gua kat sana. Tapi gua bukan nak tokek la, orang Kedah memang baik baik. Tak tipu. Gua sendiri sebagai outsider gua rasa. Diorang memang senang nak ajak bersembang, kadar penerimaan kepada orang luar memang tinggi. Tak macam sesetengah tempat kat dalam Malaysia ni sendiri.
Walaupun gua sendiri bukan orang Kedah, tapi kadar ke-fluent-an gua cakap slanga utara memang tahap tinggi. Sebab tu gua senang jer in dengan diorang diorang ni. Memang orang Kedah ramah tamah, tengok saja Kak Zee, baru jer kenal 2 minit terus dah beborak macam dah kenal 2 tahun. Siap tanya pasal mak abah gua sihat lagi ke tidak di kampung nuh.
Gua sendiri tak lupa jasa member member gua yang banyak kali asis gua masa gua susah. Terima kasih Faiz John, Izzati Munawwarah, Hazamin, Botak, Crocs, Arip ‘pelak angkat sat’ dan jugak member gua di luar Kedah, Tok Ngulu, Syawal Teddy,Amin, Mamu, Hisyam, Achenk dan banyak lagi. Sori la kalau gua tak sebut nama sapa sapa, tapi tangan gua dah lenguh ni, gua menaip sambil meniarap tau tak?
Kepada lu all gua ucap terima kasih banyak banyak sebab banyak tolong gua dan gua mintak sori kalau gua ada pasal dengan lu all semua. Babi touching! Cey cey cey!
Tak. Bukan. Bukan gua tak suka duduk sini. Betul orang Kedah semua baik baik.Tapi gua dah serik. Gua serik tau tak? Tiap kali nak balik Lipis, muka gua jadi belemin duduk dalam bas lama lama.  Belemin tu boleh membawak kepada buruk rupa! Phui!
 Gua harap 2015 akan sempat gua kecapi. Masa tu tiap tiap hari gua boleh berulang ke Kedah pasal Lipis International Airport (LIA) yang tengah buat sekarang ni dah betul betul siap. Cey cey cey!

 cey cey cey!

11 ulasan:

izzah berkata...

LIA tu mmg tak boleh blah!!haha..
ceh!!
aron,lupe nak ckp tanx jd partner assgnment subject kesyngan BEL342 tuh!!

natasya berkata...

nampak sgat anda sdang megoyakan diri alif...hahahahaa...pe2 hal welcome back dude!

adek dah besar berkata...

hehe.. tq tq kepada izzah.. gua rasa gua memang konfem tak dapat A subjek kesayangan!

hampeh ko ecah!

EUNHYUKKIE's WIFE TO BE berkata...

mmg ada ke LIA?

DOLCEshasha berkata...

ecece, orang kedah baik2 kan? ehhehe

FaMouS berkata...

hohoho org gelak golek2 ni baca entry aron!

adek dah besar berkata...

pika: ada ada.... ko tunggu time aku jadi perdana menteri nanti..

adek dah besar berkata...

shasha: er itu iklas aku cakap... aku tak tipu..aku tak mengampu.. hhuhu

famous: hehe lama tak tulis blog...tQ... enjoy k di panas punggung

arm nomi berkata...

ha3 ^^
nama aku ada,,

adek dah besar berkata...

siapa lu arm nomi?

forever yours berkata...

untung ler dh hbs ~