Rabu, 25 Ogos 2010

GUA IN FUTURE

 auuuwwww...




‘Cakap betul betul. Siapa girl dalam henpon you tu?’ jerit Diana pada gua.
Gua jadi tepana dek pertanyaan Diana Danielle.

Apa gila perempuan ni telolong lolong macam orang meroyan? bisik gua dalam hati. Tak berani gua cakap luar hati.



‘Apa yang you kerepek ni Diana?’ Gua cuba beseloroh sambil hulur cip kentang.



POW!

Cip cip kentang beterabur atas lantai kena lempang dengan Diana.



‘You jangan nak buat lawak bodoh you tu sekarang dengan I! Tadi masa you tengah scene, I cek PDA you and then ada mesej sampai dari one girl ni!!!’ sambil tunjuk gambar seorang makwe dari dalam skrin PDA betul betul tala depan muka gua.

Gua perhati dalam dalam gambar makwe dalam PDA gua. Gua mula senyum nipis. Serta merta gua jadi macam mamat layan drama Tasbih Cinta. Mata gua mula jadi redup. Bibir gua tak pasal pasal mengukir senyuman paling sweet sekali. Gua mula syahdu. Satu persatu kenangan gua dengan makwe dalam PDA berlegar legar.



‘Siapa dia?’ Tanya Diana.

‘………….’ Gua masih terpana sambil menopang dagu. Fikiran gua jauh.

‘Alif, who is she? Siapa dia?’ Diana mula bekerut dahi.

‘…………’ gua topang dagu.

‘ALIF AMIN!!! Why you refuse to answer my question? You dengar tak? Siapa DIA? Siap GIRL tu?’

‘Aaaaaa….?’ Gua dah tak jadi mengelamun. Gelabah puyuh jugak gua kena jerkah dek Diana. Dan…



PRAAAAAA!!!!!

PDA gua bederai kena hempas dengan Diana. Diana mula naik syeh. Macam orang silat lepas baca jampi Ustad Muhammad Matahari. Muka Diana mula jadi merah padam. Hidung Diana berhingus!



‘Now, I nak you buat decision. You pilih yang mana satu? I atau dia?’



Gua berlagak tenang sambil kutip sim card selkam gua atas lantai. Sambil mencangkung, gua nyala sepuntung Nusantara Hijau. Gua tarik dalam dalam sampai paru paru gua penuh dengan asap cengkih. Gua hembus sambil buat asap bulat bulat. Gua bangun lalu selak rambut depan guna tangan kiri. Sekarang gua betul betul dah rasa solid nak jawab soalan si Diana Danielle. Gua tarik nafas dalam dalam. Gua pejam mata.



‘Sekarang I betul betul dah bertekad. I pilih………..’

‘ woi! *Bangkit soq, bangkit soq. Dah pukui berapa dah la nie?’ Faiz John gerak gua pakai kaki.



Gua bukak mata. Eh ini bukan dekat Ukay Perdana. Ini bukan tempat scene drama gua. Eh ini bilik gua.

Gua pandang jam pada henfon gua. Apa 5.43 am? Kejap lagi dah nak imsak!



Gua baling henset gua atas tilam tanda protes. Pagi tu gua sahur milo!



SELAMAT BERPUASA =)



Catitkiri: bangkit soq = bangun sahur ,loghat utara

15 ulasan:

FaMouS berkata...

sempat ye aaron =D

natasya berkata...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA~~dah3..aku dah bengong2 pasal FESKEM bace entri ko...dah gelak golek2..kui33

adek dah besar berkata...

famous... sambil kelas bel ayahnda tadi, sempat taip satu.. hehehe

natasya: apa gial gelak golek golek
heheheeeee

•myraSHJ• berkata...

sah.
mimpi basah !
heh !

TheHeartlessFeeqa berkata...

hahahha, cerita benar ke apa nih ron?

afzan berkata...

baru nak matang ke adek? yela baru pandai mimpi pompuan..haha

Tanpa Nama berkata...

mcm gampang.. hahaha.. nk diana jerk... kuikuikui

adek dah besar berkata...

eh apa basah basah, matang matang ni haa??

apa korang pikir kuning!

adek dah besar berkata...

anon @ 12:18

lu ni sapa ?
sing up gua punya folower!

pEjAL 0NLy berkata...

cam kisah benar jer..hahaha

anyway..i'm new..jemputlah datang blog
inibelogpejal.blogspot.com

adek dah besar berkata...

lu follow gua dulu... pasal gua angkuh!

pEjAL 0NLy berkata...

eh..komen unknown tu bukan aku punya..

NOR SHAMINI berkata...

gagagagagag!aron!
mcm hilang punca ja weh...ekekeekek...(x

adek dah besar berkata...

aish... mana ada.. nie sku pakai stroke sendiri jer laa

adek dah besar berkata...

hehe..cakap baik sikit ey.. baru tadi aku baca hilang punca tu... ko tengok tarikh entry and tarikh comment die tu, rasa rasa siapa macam siapa ek... hehehe