Ahad, 27 Jun 2010

SABAR TU SUBUR, TAK SABAR MASUK KUBUR


gua amati betul betul. mata gua mula berpinar....

dalam kehidupan survival budak budak tinggal berasrama:- maksud gua tidak kiralah asrama sekolah ke, asrama kolej ke, mahupun asrama kerja (hostel budak kilang), menuntut mereka untuk berfikiran lebih kreatif dan kritis. dalam juak juak kemandirian hidup itu, macam macam idea timbul.

gua bangun pagi. tapi tidaklah sepagi sangat, dalam pukul 9 nak ke pukul 10 sikit. haruman kopi membangkitkan naluri gua untuk terus bangun dan melupakan golek-golek-geliat. gua capai kole dekat meja stadi Obami, gua hirup dua pam pekena nescafe panas. pergh padu. tuan punya kopi entah kemana, mandi gamaknya. 

dengar sahaja tag line selipar orang balik mandi dekat luar bilik. gua buat buat steady sambil garu garu jubo, baru nampak natural sikit bila bangun tidur. tak gaya hipokrit.

gua amati betul betul. mata gua mula berpinar....

Obami masuk bilik dengan badan separa berasap. sejuk sangat gayanya mandi pukul 9 lebih. phui. gua angkat kaki pergi bilik sebelah, bilik gua sendiri. sebab gua tak pernah tidur bilik gua sendiri pasal kuat bau rokok, bilik gua kedai surya. tapi pekara paling penting gua cepat cepat blah sebab gua lupa nak lap sisa nescafe tadi. gua tak mahu dituduh hipokrit.

gua kuak pintu bilik gua. tombol gua dah tak pulas dah sebab dah 'jam'. yang boleh selamat lagi, selak pintu tu jer.

gua amati betul betul. mata gua mula berpinar....

gua tengok beterabur ashtray atas meja stadi gua, meja stadi Johan. macam macam pesen ashtray ada. yang di buat pada botol air mineral, botol air coke dan botol air oren serta balang Pringles, malah kotak air kotak saiz besar turut sekali jadi bahan. semua benda yang boleh buat takung abu rokok mahu dijadikan ashtray. dulu meja stadi Irsyad yang belubang tengah tu pun boley dijadi kan ashtray. lepas tu Irsyad tampal guna saletip. haa baru padan.

gua amati betul betul. mata gua mula berpinar....

mata gua tertumpu pada satu objek hitam. adakah ini hasil kreativiti roomate gua selepas bosan dengan komitmen pada ashtray ashtray yang sedia ada? adakah mereka semua tidak relevan lagi diguna pakai?

gua amati betul betul.kali ni mata gua memang true punya berpinar....

'takde tempat lain ker korang nak ketis rokok ha??? pasal aku punyer penutup deodoran jadi ashtray pulak??? gampang!!!! sok sek sok sok !@#$$%^!!!'



perangai macam setan bukan???


7 ulasan:

nadirah_nor berkata...

sabar adek sabar-..-"

adek dah besar berkata...

huhuhu..sabar tu subur..
tak sabar masuk kubur...

Budak Baru Belajar berkata...

cam gampang

•myraSHJ• berkata...

gila celaka!!

adek dah besar berkata...

lu org komen macam haram..;.

azmy shafiq berkata...

HAHA tilam berlubang aku pn pernah dijadikan ashtray

adek dah besar berkata...

hahaha..sib baik tak tebako king...