Jumaat, 11 Jun 2010

BAFANA BANANA

hari ini 11 hari bulan. jadi, gaji pun dah lama berlalu, renew road tax pun dah siap, bayar ansuran kereta selesai, duit kutu makteh Tipah pun langsai. bil api, bil letrik, bil berukband, bil Astro, bil itu, bil ini semua dah siap 'chai'. tapi gua masih lagi gelisah.


gua mundar mandir dalam bilik yang jadi kedai surya pada budak sekolah gua. dengan hanya bertuala katuk, gua tak semena mena jadi tak keruan semacam. gua cari jam dinding, tapi tak jumpa. gua pandang pula pada syiling yang bekarah dek sawang. mana lah tahu kut kut jadi jam syiling. pun takde. gua buntu.


gua pandang katil. selerak gua tengok budak bilik gua tidur. Tempe dengan Johan tidur katil atas. pakai bokser petak petak. gua nampak rambutan pada bokser Tempe. terus gua kalih bawah.

* * * * *
pukul 8 p.m.

lepas sedap sedap mandi, gua mula cari taktik. tapi gua buntu.

'oh my god' sela hati gua. gua cuba untuk bermonolog gedik getis bagi mengelakan gua jadi havoc tak tentu pasal.

'kenape la aku tak bawok jer tibi dulu....???'

lagi 2 jam je lagi. apa perlu gua buat???



bersambung...

catitkiri: megi saya sudah kembang

5 ulasan:

azmy shafiq berkata...

rambutan ape pada bokser si tempe tuh ?
aok niii

adek dah besar berkata...

king....lu tak cukur lagi ker??
lau dah cukur tak jadi rambutan dah... jadi pulasan...bekerandut...
hahahaha

N A N a t O berkata...

d latets template is better n koolest...i should change mine too...

Myaa berkata...

bongok!

adek dah besar berkata...

eh..apa salah hamba??
padaiyappa?