Rabu, 31 Mac 2010

BACA, BANDING, NILAI, 2

sementara aku tunggu mak aku keluar pejabat pos, aku on dulu kat cc pariah belah atas pejabat penerangan daerah Lipis nie dulu. selain berdekatan dengan tempat mak aku kerja, ianya juga tiada ganguan seksual dari Abang Am.



sambungan....



aku mula gelabah puyuh. sudah lah, mungkin aku tak akan sampai ke stesen Bandar Tasek Selatan untuk membuat transasi ke komuter. tapi yang lagi parah. nyonya depan aku ni!!!



dalam tak sedap hati, aku bertanya pada apek cebet beg tu.



'err, halo tokey ini train haa lalu itu Masjid Jamek sama Bandar Tasek Selatan ka?'



'aiya...sori aaa.. saye bukan olang sini. saye pun tak tau'. sejibik macam Johan Raja Lawak buat slanga Cina.



'oooo...you olang mane?'



'Ipoh!'



ceh! dress up Kolumpo. pakai minyak wangi. tie belang belang. bawak beg James Bond pun ngaku orang Ipoh. malu la orang Ipoh.



'apa pasai adik? kita sudah sala train ka?' nyonya mula berkerut dahi.



'err..sikit jam aaa nyonya, saya 'cek in' kejap.' bahasa aku mula terabur.



aku tiada cara lain. aku tinjau dekat peta yang berada jauh sikit dengan tempat kami duduk. aku guna mata kiri. mata kanan aku simpan. ala macam yang aku buat masa 'aura' aku naik kat food court dulu.

ternyata peta tu menunjukan......

bersambung lagi....


catitkiri: sori laa geng, mak aku tu tak boleh lambat sikit jemput dia. nanti 'aura' dia mari. KERAYAN!

1 ulasan:

N A N a t O berkata...

kuang ajar lu...kutuk mak aku...aura dia mari payah woo....beramuk nanti jadi nyer...