Selasa, 23 Mac 2010

BODOH SAHAJA 2




krek....krek...krek...

bunyi selipar hitam bintil aku masih padu. hasil geseran antara air sembahyang, kulit kaki kematu dan bintil bintil permukaan selipar. cukup menyampah didengar. namun aku pekakan telinga. selipar aku. biarlah! dulu Azmy Nani ada sound aku pasal ini kes.

"weh, aku tiap pagi selalu dengar bunyi selipar ko. sampai aku kene sembahyang subuh on time!
aku cadang pukul sepuluh baru on projek subuh. dah terbangun kene la sembahyang jugak. lau tak tentulah berdosa!" sembang Azmi Nani kemas. muka serius macam orang baru tarik 'batu'.

aahh...aku malas begurau. macam aku tak tau ko tu Azmi. ceh sembahyang subuh konon. kelas pukul 8 bangun pukul 11.43. clubing tak sudah. mengalahkan budak MMU. macam gampang!

aku lihat kiri kanan, jalan tak macam biasa. ah sudah. aku mula rasa tak sedap hati. kenapa aku...

aku percepatkan langkah.

kret..kret..kret..


sampai kat pos guard C, aku mula kerayan. peluh menghujani dahi. ketiak basah. mandi tadi dah tak 'in'. ditambah pulak dengan kadar suhu tengahari jumaat. memang paru!

"assalamualaikum warahmatullah..... assalamualaikum warahmatullah"

wacha!!!! aku karate divider besi jalan sedas. patah. aku patah balik. gampang betul. ketiak basah, mandi tak 'in', perut lapar, tangan kebas. BODOH SAHAJA!!!

KRET.....KRET...KRET....

7 ulasan:

faizatul akma berkata...

huh,..lawak sengal,...urm,...nsib bek la ang kawan aku,...tpi,..siyes aq nak gtaw ang,..ang ley ar jdi penulis novel,..berbakat besar,...huhuhuhuh,..alip,..aku puji ni,...ikhlas weyy,...ahakz,....

DOLCEshasha berkata...

hahahaha =..='

adek dah besar berkata...

to jaja: trimas jaja. terus kan membaca.
to shasha: apa daa...keh keh..

adek dah besar berkata...

jaja... ko sing up la jadi polower aku!

izhar kasim berkata...

lawak LIPISan...haha....
cm gampang....leh wat novel ko nie

N A N a t O berkata...

okesh kome sokong...lawak awak bahasa cakap pan****....wehoo....

pakat cuit berkata...

woahhh...hebat3 anak ooo tteman ni.,,hak3...